News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
298 Guests, 0 Users

90-YB-25

Started by CitroenAZU, October 22, 2012, 10:23:59 AM

Previous topic - Next topic

mctommi

Wegen het zwaarst  :'( :'( :'(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Valérie

Beetje laat, maar een pràchtig verhaal !
Nu benieuwd naar de vorderingen ...  :)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

Helaas komende week helemaal geen tijd om verder te gaan, komende zondag pas weer... :-(
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

Quotein de tsjet gezet...
... eueueuhhh ... tjaaaa .... (??? ??? ???)
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Quote from: CitroenAZU on November 18, 2012, 21:17:00 PM
Helaas komende week helemaal geen tijd om verder te gaan, komende zondag pas weer... :-(

Shit happens  :'(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Quote from: Valérie on November 18, 2012, 23:53:14 PM
Quotein de tsjet gezet...
... eueueuhhh ... tjaaaa .... (??? ??? ???)

Tsjet is in dit geval Epoxy... :-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

QuoteTsjet is in dit geval Epoxy... :-)
Aaaaaaaaaaaahhhhhhh ... zéér verhelderend !! ("... in dit geval ...")  :D
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

#37
De 1e kandidaat van het verhaal op de 1e pagina staat nu in NL te koop voor slechts 2750 euro meer dan de vraagprijs destijds...

http://de2cvspecialist.nl/index.php?option=com_vehiclemanager&task=view&id=18&catid=10&Itemid=12

Quote

Dus werd de komende periode veelvuldig Marktplaats en de Franse variant 'leboncoin' geraadpleegd. Na een paar weken kwam de eerste kandidaat voorbij, een fraaie AK400 in beige Albatros. De auto was van opa geweest en daarna van een oom.
Nu werd hij niet meer gebruikt en mocht hij weg. Afspraken werden gemaakt, er werd verlof genomen, een bus geregeld, net als een autotrailer.
Op zondag zouden we gaan rijden en maandag weer terug aangezien het zo'n 900km rijden was.
Toen ik de laatste stand van zake aan onze Fransman doormailde kreeg ik als antwoord even pas op de plaats te maken, want er kwam die zaterdag al iemand kijken???
Dat was een donderslag bij heldere hemel...Die hadden we even niet aan zien komen. De verkopende Fransman had nog een afspraak gemaakt met volgens hem degene die voor mij had gereageerd. Zelf voelde hij zich nu ook wel een beetje lullig liet hij me in zijn email weten. Maar ik moest hoop houden. 'Je moet de huid van de beer niet verkopen voordat ie dood is' was zijn antwoord letterlijk, met andere woorden, hij moest eerst nog zien dat de andere geinteresseerde hem wel zou meenemen. Nou ik had hem direct wel kunnen vertellen dat dat zo zou zijn, maar goed, daags erna bleek mijn voorgevoel juist en onze Fransman mailde dat de auto was vertokken met nota bene één van mijn landgenoten...Erg jammer, maar op naar de volgende.

Dat is dus al de 2e besteleend die Ad voor onze neus had weggekaapt...   >:(  ;)

Inmiddels staan de nieuwe vloeren en dorpels in de epoxy, net als het chassis;


008 (Kopie) by azu250, on Flickr

015 (Kopie) by azu250, on Flickr

001 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Tja, handel is handel.........
't is een kwestie van geduld........

siemenazu

aaha jullie maken de achterkant nu ook al zo met 2 reparatiepanelen aan elkaar te lassen! Past mooi he!

Goed werk!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

CitroenAZU

Ja, zo had ik mijn azu na de klapband destijds ook gerepareerd, gaat prima!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Valérie

QuoteDe 1e kandidaat van het verhaal op de 1e pagina staat nu in NL te koop voor slechts 2750 euro meer dan de vraagprijs destijds...
Handel is handel ... maar ik vind dit toch wel erg snel grof verdiend geld ...
Ach, ditzelfde speelt zich intussen óók af in de HY-wereld. Ik ken intussen tenminste drie Nederlandse handelaren die op een dergelijke manier de lol van het particuliere speurwerk volledig de grond in boren en dientengevolge allerlei "dromers" voor veel geld een hoop roest aanbieden. De HY schijnt langzamerhand de status van "Yuppen-mobiel" te bereiken. "Te duur". En dus voor de "kleine hobbyist" niet meer betaalbaar.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

engbokho

De "kleine hobbyist" kan nog altijd zelf in de auto springen en een auto gaan halen, zeker als je ziet hoeveel er nog wordt aangeboden op LBC...
Of zoals anderen het doen bij ieder Frans/Spaans/Portugees dorpscafe vragen naar de autotjes in de plaatselijke schuren; op die manier heb ik zelf vroeger veel leuke wagentjes ontdekt  :) En heel veel grappige ontmoetingen gehad.
Laat de "dure" import maar over voor de mensen die geen zin hebben in deze avonturen.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

mctommi

Niet iedereen heeft de mogelijkheid of gelegenheid zelf op stap te gaan, tijdgebrek, geen transport, weinig kennis van de Franse taal...........
Voor elke beurs is er nog altijd wel iets te koop ! En dan te bedenken, dat de besteleend al bijna 35 jaar uit productie is ! We mogen -nog- niet mopperen.....
Voorlopig is het allemaal nog best "leuk", er zullen tijden komen dat onze geliefde besteleenden smerig duur gaan worden vrees ik. Tot die tijd, pakken wat er te pakken is, hahahaha.....
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Motor en bak staan weer op het chassis en de aandrijfassen en de stuurkogelhoesjes zijn vervangen.


014 (Kopie) by azu250, on Flickr
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Tags: