News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
272 Guests, 0 Users

BE-76-11

Started by AZURE, February 11, 2013, 17:40:52 PM

Previous topic - Next topic

Valérie

Pfoei, demontage in de 5e versnelling ! Gaat vlot zo. En, zo op de foto's te zien, is dat chassis óók al niet àl te beroerd.
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

mctommi

Leuk zo'n loodje eens te zien.........in het eggie, ik hoor er allemaal over praten !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

AZURE

Zo, vandaag de onderkant lekker aangepakt, volgende week weer verder







And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

CitroenAZU

Met wat behandel je het blanke metaal?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZURE

Ik behandel het blanke metaal tijdelijk met dinitrol 1000, dit is een afdoende roestwerende laag welke ik in een later stadium gemakkelijk kan verwijideren met bv remmenreiniger.
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

AZURE

Deze week weer druk geweest om de koets uit de verf te halen, en dus hierbij weer een paar sfeer foto's







En ik vond ook nog in de koets een "AU" plaatje terwijl de auto uit 1957 is?

And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

engbokho

De onderdelen bleven de oorspronkelijke bestelnummers houden, tenzij ze werden gewijzigd.
Op de 2cv6 komen bijv. onderdelen voor met een AM (Ami) code. Dan is de Ami dus de eerste auto geweest met dat onderdeel.
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

CitroenAZU

#52
Maar het klopt wel dat dit nog een AU koets is, hij heeft nog een omgevouwen felsnaad vooraan het hok...
Ik heb nog wel eens 56 ers gezien met een AU koets maar een 57er nog niet eerder...
Misschien heel laat op kenteken gezet?

Maar het gaat snel zo, goed werk!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

AZURE

Deze week de losse onderdelen uit de verf gehaald en in de dinitrol 1000 gezet, ik start volgende week met uitdeuken, lassen etc, ben benieuwd hoe dat weer gaat.






And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

RCUPPER

Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

mctommi

Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

marcopr

Ik moet bekennen, door met name de laatste foto; ik kon er haast niet van slapen. Wat is dit een goede wagen :o. Je hebt echt de jackpot gekocht. Wat een strak geheel en wat een weinig roest.

azurblade

Echt een strak ding. Bijna zonde om hem weer te spuiten straks ;)

Dik in de blanke lak en niks meer aan doen.
Qua laswerk kom je weinig tegen zo te zien.

RCUPPER

Echt ongelofelijk. Waren alle AU/AZU's maar zo  :-\
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

AZURE

Bedankt jongens voor de mooie woorden,

van een afstand lijkt het inderdaad een gave koets maar als je dichtbij kijkt zie je dat er toch een hoop laswerk in zit, ik denk dat ik daar rustig de komende maand mee bezig bent.

Ik heb vanavond geprobeerd het dunne plaatwerk te lassen maar dat viel me erg tegen, morgen maar weer verder proberen.
And so, my fellow members: ask not what AZURE can do for you - ask what you can do for AZURE

Tags: