News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
344 Guests, 0 Users

26-YD-35

Started by MarcoAZU, December 12, 2015, 00:23:26 AM

Previous topic - Next topic

Dirk D

In ieder geval lijk je het probleem gelokaliseerd te hebben en dat is wel zo prettig.

Wat in het vat zit..... Volgend jaar dan maar. In Portugal?
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

MarcoAZU

Voor mij geen Portugal denk ik. Zo'n wereldmeting trekt mij niet zo. Geef mij maar een weekend op de Boterbloem, het wordt geweldig weer het komende weekend  8)
Het knaagt wel een beetje, geen Philips op het besteleendenweekend  :-[

azurblade

Als je kenteken binnen hebt de achterremmen afdoppen enrijden met apparaat ;)

Wel fijn dat je oorzaak gelokaliseerd hebt. Achterremmen even ophalen. Gok bij nieuwe voeringen een te brede aanslag of remcilinders die te ver terug gaan. Die laatste waren ook nieuw toch?

MarcoAZU

Quote from: azurblade on September 21, 2016, 08:14:38 AM
Als je kenteken binnen hebt de achterremmen afdoppen enrijden met apparaat ;)

Wel fijn dat je oorzaak gelokaliseerd hebt. Achterremmen even ophalen. Gok bij nieuwe voeringen een te brede aanslag of remcilinders die te ver terug gaan. Die laatste waren ook nieuw toch?

Rijden doe ik al  :D

Maar het wordt lastig om APK te krijgen zonder achterremmen en ook verzekerd ben ik nog niet  ;)

De remcilinders zijn achter volgens mij vernieuwd in Frankrijk, er zijn dan andere gemonteerd voor het groene systeem.

Misschien komt het probleem voort uit het doorelkaar gebruiken van het rode en groene systeem, misschien zitten er nog wel "rode" remcilinders achter?

Ik vermoed ook dat de remcilinders zich te ver terugtrekken, dat is eigenlijk het enige wat kan. Schoenen staan tegen de stelnokken en lopen net vrij.

Begrijp niet wat je bedoeld met een te brede aanslag.

azurblade

Weet niet hoe lang het terug is dat ze vervangen zijn maar als je al even andere remolie hebben gezien kan zijn dat andere remolie de rubbers hebben aangetast maar bij twee keer pompen wel druk. Wel goed om even te controleren. Zeker even de cilinders open halen. Mogelijk kunnen er veren in als die ontbreken.

Heb een keer remschoenen vervangen die een grotere aanslag had dan de remzuigertjes waardoor de schoenen niet helemaal terug konden en bleven steken. Bleken achteraf een foute serie.


MarcoAZU

Ik heb al andere remcilinders in huis, die gaan er sowieso op. Betaalde 15 euro per stuk bij Burton, daar neem ik het risico niet voor! Als de trommels eraf zijn kan ik mooi zien wat er nou gebeurt.

Nog steeds geen kenteken!

CitroenAZU

Je kenteken is 26-YD-35 Marco.

Morgenochtend snel platen laten maken en karren!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Hoe weet jij nou wat mijn kenteken is?

Het lijkt te kloppen, de auto is inderdaad bekend bij de RDW op de site. De gegevens kloppen.

Maar dan heb ik nog geen APK, geen betrouwbare remmen en ben ik niet verzekerd  :o

Karren? Dat ga ik dus maar niet doen nog!

CitroenAZU

Je mag twee maanden over tijd met je apk en verzekeren is een belletje ;-)
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Geert

Ik zag dit op Flickr.
Misschien een idee als de rubbers van de achterremcylinders te stug blijken te zijn ?
https://flic.kr/p/KufRzf
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Bekend truukje inderdaad om de zuigers weer op juiste druk te krijgen :)

Volgens mij lagen er al nieuwe remcilinders klaar. Even uit elkaar halen om te kijken of daar al veertje inzit

Hans 250

Dat moet het wel zijn dan Marco, dubieuze imi remcilinders.
Overigens kunnen dot 4 cilinders wel tegen LHM, maar andersom gaat het niet goed, dot 4 tast de groene LHM rubbers aan.
AZU 1974 orange ténéré (Belg prod)
AK 400 laag 1974 rouge de rio (Belg prod)
AZU 1978 beige gazelle
2cv4 1972 jaune primevere
AZ 18 pk 1965 bleu ardoise (Belg prod)
Ami Super bréak 1975 vert argenté
GSA club bréak 1982 blanc meije
GS 1220 club bréak ivoire borély 1973

MarcoAZU

Vandaag de vraag uitgezet naar de RDW of ik een kenteken uit de serie BE-xx-xx kan krijgen. Dat is leuker en staat origineler dan 26 YD 35 wat het nu is geworden.

Ik stel voor dat het Topic dus nog even niet wordt verhuisd!

MarcoAZU

#148
Type: AK400

Bijzonderheden: Laag dak; AK 400 laag. PHILIPS service auto, oorspronkelijk uit Dol Frankrijk.

Eerste toelating: 14-01-1974.

Kleur: Geel en rood, oorspronkelijk af fabriek AC084 ivoire borely.



Geert

't is een kwestie van geduld........

Tags: