News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
347 Guests, 0 Users

26-YD-35

Started by MarcoAZU, December 12, 2015, 00:23:26 AM

Previous topic - Next topic

Geert

Ja, zo moet het !
Ik dacht dat je het misschien met een pompje zou doen, dat werkt niet bij eenden.
Mijn zoon heeft zo'n pompje en toen ik met mijn AZU bezig was hebben we dat pompje in eerste instantie gebruikt om te ontluchten, maar dat werkt niet naar behoren.
Bij zijn Mazda gaat het prima, maar niet bij een 2CV.
Blijft dan idd nog de achterrem-cylinders .
Ik heb ook al verschillende dingen nieuw aan mijn AZU gehad, die uiteindelijk kwalitatief erg slecht bleken te zijn en dus weer vervangen door gebruikte onderdelen.
Ik hoop dat je er nu snel uit bent ! Succes !
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Vanochtend naar de RDW in Amsterdam gereden. Ik heb de pont gepakt bij Spaarndam om nog niet te veel de snelweg op te moeten, ik wil de auto eerst even goed kennen en dan die remmen natuurlijk nog.

Sta ik voor de pont en ik wil starten, krijg ik de contactsleutel niet rondgedraaid! Contactslot stuk, wat nu? Auto aan de kant geduwd  en op zoek naar een stukje draad om het contactslot door te verbinden. Kom ik er achter dat het sleuteltje van m'n achterdeur ook niet past    ???
Heb ik daar lelijk mijzelf beet ! Heb ik de sleutel van de AZU in m'n handen, die had ik ook in m'n zak! En ik ben zo gewend aan dat bosje sleutels, ik had het niet in de gaten. Auto starten en ik kon nog net de pont op.
Ik had hem er ook op mogen duwen zei de pontwacht, ze zelfs wel even geholpen  ;)
Iedereen lachen natuurlijk, sowieso sta je al in de kijkers met zo'n auto  :-[

RDW keuring was geen probleem, binnen een aantal dagen verwacht ik een kenteken.

Het remmenprobleem moet opgelost worden. Ik twijfel nog erg of het probleem wel bij de achterremmen zit. Voordat ik de gereviseerde voorremklauwen monteerde was er van dit probleem geen sprake.
Dat de hoofdremcilinder stuk zou zijn daar kon ik inkomen, maar dat de achterremcilinders zich nu plots terugtrekken, dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen.

Ik kan het rempedaal bijna tot op de bodem intrappen. Als ik vervolgens een paar keer trap op het pedaal, zit het pedaal weer bovenin en zijn de remmen keihard.
Wacht je een moment, dan kan het pedaal weer tot op de bodem.

De remmen piepen wel een tijdje als je ze gebruikt hebt, ze lopen daarna een tijdje tegen de schijven aan.

CitroenAZU

Goed nieuws Marco,

Fijn dat de keuring goedging!!!

Sleutelprobleem heb ik ook wel eens, dat heb je met een wagenpark 😂
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

MarcoAZU

Quote from: CitroenAZU on September 15, 2016, 16:14:10 PM
Goed nieuws Marco,

Fijn dat de keuring goedging!!!

Sleutelprobleem heb ik ook wel eens, dat heb je met een wagenpark 😂

Daar weet ik alles van  >:( Zo wil de Picasso niet achteruitrijden, zodra je hem in z'n achteruit legt, slaat de motor af en geeft de computer een motorstoring aan. Dat gebeurt alleen s'morgens bij het wegrijden, heel apart, heel fijn...

azurblade

Als het probleem zich daarvoor niet voordeed zou je inderdaad kunnen vaststellen dat het voorin moet zitten.
Plaatjes achter de klauwen gemonteerd...onder een bout misschien waardoor hij net gaat openstaan en lucht aanzuigt.
De remzuigertjes zouden genoeg terug moeten gaan om de remblokken vrij te laten lopen. Nieuwe schijven en blokken overigens? Anders bij de nieuwe blokken iets afschuinen of remschijven randen wegslijpen.

MarcoAZU

#125




Om alvast in de sfeer te komen!


MarcoAZU


Geert

Veel indruk heb je niet gemaakt met jouw voiture!
Iedereen op de foto kijkt de andere kant op  ;)
Quote from: MarcoAZU on September 15, 2016, 17:41:23 PM



't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

Bertje Beige

Gefeliciteerd met je kenteken Marco.

MarcoAZU

Quote from: Bertje Beige on September 16, 2016, 06:09:53 AM
Gefeliciteerd met je kenteken Marco.

Nu is het spannend uit welke serie ik een kenteken krijg! Wordt het ... Y. ... of een andere serie, ik hoop het laatste.
Ik heb de auto in elk geval als bedrijfsauto ingevoerd omdat er geen gordels inzitten. Dat heeft gevolgen voor de kentekenserie, ik wacht met spanning af.

Bij de RDW verliep het uiterst soepel! Ik kon overal mijn zegje over doen en heb samen met de keurmeester het computerbestand ingevuld.

Nu duurt het een dag of vijf voor ik een kenteken heb en moet ik vervolgens zien hoe ik APK krijg.

Dirk D

Mooi Marco! Je bent er maar druk mee. En ook nog de bem geregeld.

Succes met de remmerij.
AK 350 1969, apk vrij
Acadiane 1981, daily driver
Acadiane 1982, in restauratie
Acadiane 1979, lockdown project
Dyane 6 1983, daily driver
Renault Estafette 1000 1971, camper

Geert

Gefeliciteerd met het kenteken.
Prachtige wagen, ik snap die gasten op het pont niet, draaien ze je de rug toe  :-\
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Quote from: Geert on September 16, 2016, 14:17:08 PM
Gefeliciteerd met het kenteken.
Prachtige wagen, ik snap die gasten op het pont niet, draaien ze je de rug toe  :-\

Ze wilden niet op de foto  :D

MarcoAZU

Vandaag de achterrem aansluiting op de HRC afgestopt met een ontluchtingsnippel. Gevolg was een keiharde rem. Het zijn dus definitief nu de achterremmen die voor het probleem zorgen.
Volgende week ga ik de achterremmen aanpakken. Helaas geen Philips op het komende Besteleenden Weekend dus.
Ik heb nog geen kenteken en dus ook nog geen platen. En ik moet ook nog voor de APK!

Tags: