News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
334 Guests, 0 Users

26-YD-35

Started by MarcoAZU, December 12, 2015, 00:23:26 AM

Previous topic - Next topic

RCUPPER

#105
Quote from: MarcoAZU on August 22, 2016, 23:14:17 PM
Quote from: Dirk D on August 22, 2016, 12:27:28 PM
Go Marco, go!!
:)



Ik kom toch met de gele op het BEW, anders kan ik niet aan de klapkappenshow meedoen  :)

De Philips heeft geen trekhaak.

Die zal pas in 2017 plaatsvinden. Heb ook nog geen besteleend met ordentelijke trekhaak-inrichting. Achter de azu lijkt me niet zo heel slim..
Ce n'est pas une fuite d'huile, mais une explosion de puissance

CitroenAZU

AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

Trekhaak zit er zo onder. Kan die meteen op kenteken bij de rdw :)


MarcoAZU

Nu gereviseerde remklauwen gemonteerd. Rempedaal is hard maar als je even wacht trap je het rempedaal weer tot de bodem in, vervolgens zijn de remmen weer hard. Je kunt het pedaal niet doortrappen.
Even wachten en je kunt het rempedaal zo weer tot de bodem intrappen.
Hoofdremcilinder interne lekkage ?  Het is geen lucht !

azurblade

Wel eens gehad dat hoofdremcilinder brak was. Wat ook kan is dat er toch nog ergens lucht in zit. Destijds een keer gehad bij een tupperware projectje. Laten ontluchten bij de garage en snoeihard pedaal.

Geert

Toen ik het remsysteem van mijn AZU uit elkaar heb gehad dacht ik ook dat ik goed ontlucht had, maar had het zelfde euvel als jij nu beschrijft.
Mijn broer zei toen dat ik toch nog een keer moest ontluchten.
Dat heb ik toen nog  drie keer gedaan , de eerste twee keer kwam er geen lucht uit, de laatste keer een paar bubbeltjes.
sindsdien geen problemen meer gehad.
Dus als ik jou was zou ik nu het probleem niet te ver gaan zoeken, maar nog een paar keer goed ontluchten ! Het hoeft maar een klein luchtblaasje te zijn !
Als dat de oplossing niet is dan kan het aan de hoofdremcylinder liggen, als het systeem tenminste nergens lekt !
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Remmen voor ontlucht, remmen achter ontlucht en remmen achter gesteld. Probleem blijft, na een paar minuten kan je het pedaal nu bijna tot op de bodem intrappen, vervolgens zijn de remmen bok hard.
Nieuwe hoofdremcilinder besteld.
Donderdag naar de RDW!

Geert

't is een kwestie van geduld........

CitroenAZU

Kan zijn dat je met ontluchten te hard getrapt hebt. Hrc vind dat dikwijls niet fijn en gaat dan lekken. Een nieuwe monteren is dan het beste idd. Succes donderdag, zal voor je duimen!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

engbokho

Als je de nieuwe monteert, let er dan op dan je 'm alvast een beetje vult vlak voordat je de leidingen gaat aansluiten. Kleine beetjes er in gieten tot je geen luchtbelletjes meer ziet komen. Scheelt een hele hoop ontluchten...
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

MarcoAZU

De HRC was het dus ook niet  :o Maar wat dan wel? Het lijkt nu bij de achterremmen vandaan te komen   ???

In elk geval ga ik er mee naar de RDW donderdag, ik hoef dan nog niet op voor APK. MAAR wel vlak daarna!

Geert

Hoe ga je te werk bij het ontluchten?
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Heb je toevallig ook nieuwe remcilinders gemonteerd achter?
In sommige nieuw geleverde cilinders zijn de veren niet opgenomen. Daardoor gaan de zuigertje in rust te ver terug waardoor je een extra keer moet trappen.
Zou ook nog kunnen maar een keer professioneel laten ontluchten in de garage helpt soms ook om de laatste lucht eruit te krijgen.

MarcoAZU

Quote from: azurblade on September 14, 2016, 08:21:05 AM
Heb je toevallig ook nieuwe remcilinders gemonteerd achter?
In sommige nieuw geleverde cilinders zijn de veren niet opgenomen. Daardoor gaan de zuigertje in rust te ver terug waardoor je een extra keer moet trappen.
Zou ook nog kunnen maar een keer professioneel laten ontluchten in de garage helpt soms ook om de laatste lucht eruit te krijgen.

Dit is wat ik nu verwacht, of zo iets! Ik heb ook wel eens gelezen dat de rubbers de zuigertjes terugtrekken.

MarcoAZU

Quote from: Geert on September 14, 2016, 07:12:35 AM
Hoe ga je te werk bij het ontluchten?

Met z'n tweeën, nippel open, trappen, nippel dicht en pedaal los enz.

Tags: