News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
341 Guests, 0 Users

Ribbel azu gezocht

Started by azurblade, October 24, 2011, 14:45:31 PM

Previous topic - Next topic

Sjoerd


Geert

Wel erg veel verschil in prijs.
Het is maar wat de gek er voor vraagt! :-\
't is een kwestie van geduld........

mctommi

Quote from: Geert on October 26, 2011, 15:24:35 PM
Die ramen kun je dicht lassen!
Ik heb inmiddels al veel ervaring opgedaan met het dicht lassen van gaatjes en gaten.
Mijn ervaring is : Hoe groter het gat , hoe gemakkelijker het is om het dicht te lassen!

Moet je wel materiaal hebben om het GAT op te vullen.....heb nog een ribbeldak van een 250 1973 liggen....zou er erg geschikt voor zijn
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Er zit inderdaad een groot prijsverschil in de bovenste twee.
Die uit 1960 ziet er op gedeukte dak redelijk uit en met dat prijsverschil kan je weer andere dingen aanpakken. Heb de beste man eens gemailt dus ben benieuwd of hij niet al verkocht is.

QuoteWaar zie jij parkers
Ik mis slechts de zijbalkjes, hehehehe.......
ik zag in de tankplaat twee bovenin zitten...of is dat origineel? vast gedaan om het kraalje voor het schanier is verdwenen.

En die overzeese azu met lange ramen is wel een aparte uitvoering zo met die lange ramen aan de achterzijde. Zijn er ooit wel zulke lange ramen geleverd? Als ze aan de voorzijde van de bak zaten zou het een glaceauto of iets dergelijks geweest kunnen zijn maar dit is wel erg appart.

mctommi

Quote from: azurblade on October 27, 2011, 08:07:18 AM
Er zit inderdaad een groot prijsverschil in de bovenste twee.
Die uit 1960 ziet er op gedeukte dak redelijk uit en met dat prijsverschil kan je weer andere dingen aanpakken. Heb de beste man eens gemailt dus ben benieuwd of hij niet al verkocht is.

En die overzeese azu met lange ramen is wel een aparte uitvoering zo met die lange ramen aan de achterzijde. Zijn er ooit wel zulke lange ramen geleverd? Als ze aan de voorzijde van de bak zaten zou het een glaceauto of iets dergelijks geweest kunnen zijn maar dit is wel erg appart.

Die 60-er is een Glacauto ! Mooi vind ik het niet, maar wel apart, net als die van Martijn, al heeft Martijn ook nog ruitjes onderin de achterdeurtjes.......

Die lange ramen zitten in een AZU-L vooraan in de bak, die engelse AZU lijkt me een zelf geknutseld geval, lijkt me niet interessant om aan te schaffen :(

Ben zelf altijd nog "verliefd" op een Glacauto met een schuif-zijraam met zo'n groen strookje erboven.....zag er ooit een bij een technische school staan in Parijs, maar had toen niet genoeg "lef" om erop af te gaan, hij stond voor "oud vuil" met lekke banden, gemiste kans wel, maar ja..............................
En ook een keer één in de "Tarn", dat was een AK.......... verder nooit gezien; 2 stuks in ruim 25 jaar !

Maar voorlopig moet ik na bijna 25 jaar eens mijn AZU-L weer tot leven wekken uit 2 en een halve schroot AZU-L en een donor AZU (La Poste) van 1962, eerst nog even mijn oude huis leegscheppen :(
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Quote from: azurblade on October 27, 2011, 08:07:18 AM
Die uit 1960 ziet er op gedeukte dak redelijk uit en met dat prijsverschil kan je weer andere dingen aanpakken.

Zo, dakkie heb ik nog liggen, overgehouden bij de sloop van mijn -niet meer te redden- AZU-L van 1960, dus dat is een probleem dat op te lossen is :)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Kijk aan het dak gaat eraf als de koop doorgaat ;) hopelijk niet letterlijk maar indien noodzakelijk wel.


Geert

't is een kwestie van geduld........

azurblade

Ze zijn allebij weg maar worden niet door mij opgehaalt helaas.

Mogelijk kijken hier ook handelaartjes mee met een goed woordje frans dus wie weet duiken ze nog ergens op in NL

Sjoerd

Dat zou me inderdaad niet verbazen als dat het geval was. :'(
Ik kwam toevallig een site tegen die heel veel koopt op le bon coin.
www.autobas.nl
Staan leuke wagens tussen maar het valt me op dat een aantal autos die de site aanbiedt nog gewoon op le bon coin te koop staan ???
Maar goed, zolang je maar goed blijft zoeken op die site kom je vanzelf iets leuks tegen.

azurblade

Goed blijven zoeken inderdaad.
Als ze in nederland komen staan zijn voorgaande azu's 2 a 3 keer zo duur.

De auto's op autobas ben ik ook wel eens op leboncoin tegen gekomen en staan er in sommige gevallen nog gewoon op.
Zo ieder zijn handel en als je ze alleen naar NL hoeft te brengen heb je er verder geen drukte van en geen stallingsruimte nodig.

mctommi

Quote from: Sjoerd on October 28, 2011, 08:40:40 AM
Ik kwam toevallig een site tegen die heel veel koopt op le bon coin.
www.autobas.nl

Die zit in de Dordogne ! Zag ik zojuist......
Misschien moet ik ook maar naar Frankrijk verhuizen en een "winkeltje" beginnen in oude 2CV's, maar ja, er komt een dag dat het echt over is met oude eenden op Le Bon Coin, dan wordt de handel minder. Ben al stomverbaasd wat er nu nog opduikt, de jongste besteleend is alweer 33 jaar oud !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

mctommi

Voor de liefhebbers van grote zijruiten.....deze keer wel op de juiste (AZU-L) plaats ! Niet al te duur, maar wellicht kuisverrot !
http://www.autobas.nl/?p=325
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Dit is een goed voorbeeld van een azu die elders nog op leboncoin te vinden is voor jawel 150 eurie maar vast zoals tom aangeeft kuisverrot.
Was ook zo met een AU uit 54 (en nee niet die van jou tom) die ik maanden terug vond op leboncoin en waar een eendengarage uit het westen mede door de spot hier op het forum meteen naar toe gereden was. Helaas geen handel voor hem want de koets zakte zowat om het chassis heen zo slecht was die.

http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/241566759.htm?ca=17_s

Francois

wow! het is dus wel de moeite om er zelf een op te halen uit frankrijk zonder tussenkomst van een handelaar. het is alleen moeilijk om in te schatten of het wat is of niet. zou er in nederland niets te vinden zijn?
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Tags: