Type; AZU serie B
bouwjaar; 1971, Datum eerste toelating 08-09-1971
kleur; groen
bijzonderheden; wordt momenteel gerestaureerd.
(http://farm3.static.flickr.com/2427/3916317108_ca43567c07.jpg)
Foto; H.Bakker 1985
(https://farm2.staticflickr.com/1619/24377936342_3789ddfb39_z.jpg) (https://flic.kr/p/D9ciah)DA-14-76 (https://flic.kr/p/D9ciah) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1589/24460029426_4fb5464b02_z.jpg) (https://flic.kr/p/Dgs3zh)DA-14-76 (https://flic.kr/p/Dgs3zh) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
Was rotter dan verwacht, maar Hans is serieus bezig ! Weer eentje bewaard voor lange tijd !
Inmiddels al bijna een jaar niet aan gewerkt. Te druk met andere eenden en zo. Maar over een maandje ga ik weer beginnen met de laatste loodjes aan de onderkant van de laadvloer en nog wat laatste laswerk. Inmiddels al wel al het plaatwerk voor de bak n.o.s. gevonden. En de motor staat inmiddels ook al klaar...
De afgelopen weken tussentijds weer flink bezig geweest. Laatste laswerkjes aan de onderkant, alles blank gemaakt, nieuwe laadvloerbalkjes weer teruggeplaatst en daarna alles twee keer in de zinkfosfaatprimer gezet. Bodyshutz erop en daarna alles nog twee keer gelakt met hoogglans in de originele kleur bleu nevée. Het lijkt wel weer nieuw!
Inmiddels ook de achterschermen pasgemaakt, loopt mooi in lijn met de reservewiel- en tankklep.
En ook een nieuw chassis aangeschaft, dus nu tussen de bedrijven door even bezig de voor- en achteras te reviseren. En de veerpotten.
Hopelijk is deze week het chassis af, en kan de koets weer op het chassis.
Ik zal volgende keer even wat foto's maken van de vorderingen.
Mooi werk Hans!!
Ben benieuwd om deze straks rijdend te zien!
En is de 400 al gespoten..? ;-)
De AK zou vorig jaar mei/juni gespoten worden, maar helaas kwam er een ander project (special zdz) tussendoor.
Die is inmiddels al weer een maand of vijf klaar, dus tijd over voor Fransje 4.
Ik zal nog eens contact zoeken met de kunstenaar waar ze vroeger van geweest is, want ik ben toch wel benieuwd waarom hij haar Fransje 4 heeft genoemd. Deze naam staat (klein) geschilderd op beide zijkanten net voor de zijknippers op de bak.
Inmiddels alles van de vering en wielophanging in de lak, alleen droogt het maar langzaam. Ik moet dus nog even geduld hebben met het in elkaar schroeven van het chassis.
En de AK-L ? ;)
AKL wordt rustig aan helemaal nieuw. Nieuwe binnenschermen en kontje liggen al klaar, nu nog even inlassen. Alleen zoek ik nog steeds een compleet nos cabinedak tot aan het motorkapscharnier. Daarna is ze klaar voor de spuiter.
Maar eerst wat andere lasklussen tussendoor...
Even on topic nu ;-)
Fransje 4 staat weer op haar pootjes!
Vandaag met broer Hein en sleutelvriendin Petra de koets op het hagelnieuwe chassis gezet en vastgeschoefd. Dat gaat dan lekker snel met drie mensen!
Eerst maar eens tijd vinden om de binnenkant verder af te werken en te schilderen. Motor en bak zijn inmiddels ingereden in mijn Belse 18 pk uit 1965. Dat torretje draait zo geweldig, heb onlangs moeiteloos 115 km/u gehaald op de gps en nog zat er meer in! Dus dat wordt even overlepelen van de AZ naar de AZU. En nog heel veel andere dingen doen.
Maar weer een stapje verder!
Vooralsnog genoeg te doen
Mooi werk Hans, het begint nu weer op een AZU te lijken!
Succes verder.
Knappe werken!
Leuk werk ! Mijn handen beginnen alweer te jeuken als ik dit zo zie !
Ja, mijn handen jeuken ook heel erg. Maar eerst een andere eend afmaken, dus niet zo heel veel tijd gehad deze week.
Gisterenavond nog even het schutbord ontvet. Onder de tectyl bagger bleek een superschoon schutbord te zitten. Wie had dat nu gedacht? ;D
Leuk detail is dat de initialen van de kwaliteitscontroleur er ook nog op staan. Dat gaan we even mooi conserveren dus om toch straks nog een beetje originaliteit aan de wagen te hebben. 8)
In ieder geval was de koets zo slecht dat er weinig plaatmateriaal nog af fabriek te noemen is. Wel bijna alles vervangen door NOS. Chassis was ook gaar, dus ook maar vernieuwd. Motor is alleen het carter nog origineel, de rest is nieuw gebouwd door Arnold. En een 533 cc!
Er zijn ook positieve punten te noemen, zoals de kabelboom is werkelijk als nieuw, de ruiten zijn allemaal nog de originele, en de originele kentekenplaten zijn er nog bij. Ze was eigenlijk helemaal compleet toen ik haar kreeg, een jaar of acht geleden.
Het lijkt me dat ik daar wel weer een authentiek wagentje van kan bouwen.
inmiddels bijna klaar voor de verfbeurt. Spatbord linksvoor nog wat laatste laswerkjes en dan schuren.
deze kant ook nog even dan...
Mooi werk Hans!
De AZU afbouwen is leuk werk, mooi dus dat je dat weer oppakt! ;-)
Dat afbouwen na de spuiter is mooi werk. Dit is nog echt wel wat werk met de laatste dingetjes passen, lassen en perfectioneren. Kost ontzettend veel tijd aangezien ik het ook echt netjes wil hebben. En er zat toch al zo veel werk in dus dit moet ook nog even.
Tussen de andere klussen door zeg maar...
Het weekend weer eens goed besteed, wagentje staat nu bijna helemaal in de verf. Gewoon met kwast en roller, goeie verf en gaan met die banaan. Schuurwerk had ik allemaal aan klaar, wat een pokkewerk blijft dat toch. Maar het resultaat mag er zijn, hoogglans maar niet te glimmend, heel licht sinaasappel effect, helemaal blij mee. :)
Morgen de achterkant nog doen, buitenkant van klepjes en achterdeuren en dan kan het opbouwen weer beginnen!
Losse onderdeeltjes allemaal zo goed als klaar dus nu komt het echt leuke werk! Meccanoën!
Nog even geen foto's... :-[
Het zal nog wel een race tegen de klok gaan worden want eind januari/begin februari moet ik uit mijn werkplaats zijn. :(
Dat betekent dat ik nog even flink aan de bak moet om alles rijdbaar/rolbaar de deur uit te krijgen. Na deze moet de lage 400 een kwast-en roller behandeling krijgen, in elkaar geschroefd worden en moet ik nog van een GS de voor- en achterwielophanging monteren. En de Ami Super nog voorbereiden voor de spuiter...
Ik ga maar weer eens aan de gang!
Druk, druk, druk!! Wow Hans ben wel benieuwd hoor! Al een nieuw onderkomen?
Klinkt goed. Ben zeer benieuwd naar de foto's...
Nog geen ander onderkomen maar daar wordt aan gewerkt. Als het een beetje meezit hoef ik alles alleen maar 500 meter te verplaatsen. Dat zou mooi zijn.
Ik hoorde het slechte nieuws pas vrijdagmiddag om vier uur. We zouden eigenlijk 1 mei eruit moeten maar is dus nu even wat eerder.
Inmiddels ben ik al weer veel verder maar deze waren van vorige week zoals beloofd..
En nog een paar...
Nog te monteren: achterdeuren, tankklep, grendeltjes reservewielklep, kentekenplaatverlichting achter en dan is het "bakkie" klaar. Dan moet het front nog geschilderd en de voordeuren. En nog een nieuwe voorbumper en nieuwe banden en velgjes erop en de remmen ontluchten... ik ben er bijna!
Dat schiet op ! Voor kerst klaar !
Wow dat ziet er goed uit Hans, wat een heerlijk karretje!
Helemaal super Hans. Mooi karretje om te zien en ik zie veel gelijkkenissen met de mijne. Kan ik mooi wat afkijken...
Die word mooi hoor, zou hem graag eens naast mijn bleu neve AZU zetten voor wat mooie foto's :)
Succes met je drukke werkzaamheden!
Ziet er knap uit Hans, wacht nog een jaartje en mijn Bleu Neve staat er ook bij voor wat mooie foto's! ;D
Vrijdag naar de rdw voor herinslag chassisnummer!
Ik ben jaloers Wat een mooie wagen Hans! Succes bij de RDW, komt helemaal goed.
Prachtig, succes morgen Hans!
Ze heeft weer een chassisnummer!
Dezelfde meneer die bij mij het vooronderzoek had gedaan 7 jaar geleden mocht nu kijken of alles weer klopte met wat hij toen gezien had. Meeste werk was nog wel het converteren van het bestand van mijn wagentje naar het nieuwe computersysteem...
Nummer staat weer op dezelfde plaats waar het ook stond origineel, vond hij geen probleem en zodoende hoefde ik ook geen nieuw kentekenbewijs. Dat is toch wel even leuk. Ook wees hij mij erop dat ik plaats van 92 maar 46 euro hoefde te betalen, dat was helemaal fijn! Merci daarvoor!
Ook nog even gepraat met de rdw keurmeester die afgelopen september met de apk steekproef van mijn oranje 250 mij complimenteerde met de staat van mijn schatje. Topgasten hier in Grunn'! ;)
Afgelopen donderdag nog een ander (nieuw gereviseerd) stuurhuis geplaatst in Fransje 4.
Bleek dat ik toch niet zo goed opgelet heb met het reviseren van het chassis. Namelijk ogenschijnlijk het mooiste stuurhuis uit de stelling gepakt (en de rest onlangs weggeven) waar behoorlijk aan geknutseld bleek :(. Dus maar een nieuwe gekocht. Dat stuurt ook nog niet echt licht, maar dat zou nog moeten "inslijten". Ik weet weinig van stuurhuizen, iemand dezelfde ervaring?
En er is nog iets, een detail: het stangetje van de klep van de voorruitontwaseming krijg ik niet gemonteerd aan het heveltje wat rechts onder de km teller zit (dégrivage/déchauffage). Het stangetje lijkt te kort of aan het heveltje mist misschien iets... Ik heb er ook geen bijzonderheden over kunnen ontdekken in het werkplaatshandboek.
Voor de rest is ze klaar, rijdt en remt zoals het hoort dus maandag even een vlekkeloze apk scoren en dan mag ze na een paar weekjes wel van eigenaar wisselen. Dan heb ik er straks vier rijdend en dat is wel een beetje veel... Met drie besteleenden ben ik ook wel gelukkig! ;)
Kijk aan gelukt bij de RDW :)
Voordat hij weg gaat nog wel even een zomertje van genieten toch. Komende weken misschien nog wel veel pekel op de weg.
Wat een heerlijk karretje Hans!
Petje af!
(https://farm2.staticflickr.com/1619/24377936342_3789ddfb39_z.jpg) (https://flic.kr/p/D9ciah)DA-14-76 (https://flic.kr/p/D9ciah) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1589/24460029426_4fb5464b02_z.jpg) (https://flic.kr/p/Dgs3zh)DA-14-76 (https://flic.kr/p/Dgs3zh) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1488/24118472699_57c881bcfd_z.jpg) (https://flic.kr/p/CKgtEc)DA-14-76 (https://flic.kr/p/CKgtEc) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
(https://farm2.staticflickr.com/1488/24403826031_1db9f7cd36_z.jpg) (https://flic.kr/p/DbtZge)DSC_4045 (2) (Kopie) (https://flic.kr/p/DbtZge) by azu250 (https://www.flickr.com/photos/citroenazu/), on Flickr
Geweldig!
Maar ook een fantastische plek om foto's als deze te maken! Perfecte plaatjes!
FANTASTISCH
COMPLIMENTEN
goed gedaan
en inderdaad hele mooie plaatjes
je kunt trots zijn op je werk.
Wat een geweldig mooie eend!
We gaan het vast lezen in de Citroexpert ! ;)
Hey Hans . Mooi resultaat! Ik zie ook , dat je hem inmiddels te koop hebt staan. Daar gaat de nieuwe eigenaar veel plezier aan beleven!
Heel mooi geworden !
Heeft de nieuwe eigenaar een mooie wagen aan .
Mooie wagen en dito foto's!
Vind vast een nieuwe eigenaar in deze geweldige staat :)
Wauw, wat een plaatje, schitterend. Hoop de auto eens in het echt tegen te komen :)
heb je er al een koper voor of...maken wij ook nog een kans
We maken nog een kans :)
Het is dat schuur nog volstaat met zijn grotere broer de HY maar anders.
Quote from: azurblade on January 30, 2016, 20:42:03 PM
We maken nog een kans :)
Het is dat schuur nog volstaat met zijn grotere broer de HY maar anders.
Ik zou als ik jou was direct beginnen met opruimen..
Iedereen maakt nog een kans maar dat wordt pas na volgend weekend, want ik heb een Belgische verzamelaar die haar graag wil adopteren. Hij heeft een identieke besteleend maar die moet nog helemaal gerestaureerd worden en dat ziet hij niet zo zitten. Dus volgende week meer...
Net te laat met de opruiming.
Kunnen we je al feliciteren?
Deze fraaie besteleend is weer te koop wegens aanschaf andere besteleend.
Sinds de restauratie 5000 km gereden (alleen met mooi weer), staat altijd in een verwarmde stalling.
Hier en daar nog wat zaken verbeterd zoals 123 ontsteking, nieuwe bobine, Mike Sanders vet behandeling en spatlappen achter.
Taxatierapport van mei 2019 van 2cv kenner van 20.500 euro. Ter inzage uiteraard. Inmiddels APK vrij ook.
Forumprijs 15.500 euro. Volgende week gaat de auto ook via andere kanalen online, dus sla je slag.
https://link.marktplaats.nl/m1813484569?
Nog steeds te koop
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/oldtimers/m1844355376-citroen-azu-serie-b-camionette-2cv-1971-onk-besteleend
Ja nog te koop. Zal wel iets met de prijs te maken hebben. Er is wel interesse maar nog niet concreet.
Veruit 1 van de mooiste en vlotste 21 pk in NL.
Banden worden nog vervangen door Michelins en volgende week een nieuwe taxatie. De huidige ligt trouwens ver boven de vraagprijs en zal volgende week nog wel iets hoger uitpakken.
https://eeec.nl/te-koop-besteleend-citroen-azu-serie-b-bouwjaar-1971/