News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
357 Guests, 0 Users

Dichte AZU 1958

Started by azurblade, March 15, 2013, 08:25:01 AM

Previous topic - Next topic

azurblade

Binnenkort in de stalling een echte ribbeltjes azu uit 1958 :)

Type: AZU
Bouwjaar: 1958
kenmerken: dichte laadruimte, deelrestauratie
Kenteken: Frans

Aankomend weekend uit de garage trekken en op transport


mctommi

Leuk !
Er is al een hoop aan gebeurd zo te zien !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Inderdaad.

Nog niet in het echt mogen aanschouwen dus ben benieuwd morgen.

Geert

Staat die nog in Frankrijk?
't is een kwestie van geduld........

azurblade

Nee het is een schuurvondst in Nederland  :)

mctommi

Quote from: azurblade on March 15, 2013, 14:29:28 PM
Nee het is een schuurvondst in Nederland  :)

Goeie neus Auke :-)
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

engbokho

Leuk leuk, ben benieuwd!  :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

marcopr

Ziet er goed uit.
Ben erg benieuwd naar aanvullende achtergrondverhalen.

mctommi

Fotooooooooooosssssss.........:P
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

CitroenAZU

Gaaf zeg! Stond deze in Berkel?
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

azurblade

#10
Dan eindelijk het achtergrond- en haalverhaal achter deze AZU.

Aantal maanden terug had ik voor de BE-68-96 een advertentie geplaatst op het 2cv forum met daarin de vraag naar enkele nog ontbrekende onderdelen. Reacties bleven eigenlijk uit en besloten de zoektocht elders voort te zetten. Markten en de club.
Tot er begin januari een mail binnenkwam waarin stond dat alle onderdelen die ik zocht in de garage aanwezig waren.

Fijn dacht ik.Er zat na wat heen en weer gemail nog een complete azu uit 1958 aan vast. Deze moest wijken vanwege de komst van een tweeling. Hij ging er de eerst komende jaren niet meer aan toe komen en de AZU was in de toekomst ook minder praktisch om te gaan touren.
Halverwege maart het vervoer uit het hoge noorden kunnen regelen om de bewuste AZU nabij Wageningen op te halen.
Vader en zoon stonden ons al op te wachten om alle uitgestalde onderdelen toe te lichten. Uiteraard niet voordat er een bak koffie was genuttigd. De AZU werd akkoord bevonden en hij mocht de garage verlaten. In al die jaren was er heel wat bij elkaar gespaard aan onderdelen dus we waren blij dat ik in de Berlingo was en broertje in zijn bedrijfswagen. Na de azu opgeladen te hebben en de hand geschud kon de reis met tussenstop in Culemborg naar het noorden beginnen.

Al met al was ik dus opzoek naar wat onderdelen maar thuisgekomen met complete azu :) De azu uit begin 58 staat nu hoog en droog te wachten op de volgende stap(pen). Kenteken en rijdend maken.  
Foto's volgen.

engbokho

Gefeliciteerd met deze leuke aankoop!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

marcopr

Mooi man.
Ja ik heb de gezochte onderdelen. Is het een nadeel dat ze nog allemaal aan elkaar vast zitten? ;D

mctommi

Helemaal top Auke.....een dichte AZU met ovale achterraampjes.....en gewoon in NL gekocht, je bent vast een tevreden mens nu ? Gefielseteerd.......
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

azurblade

Gezien ik nog wat projecten op stapel heb staan en de azu nog wel wat werk had voor ze weer op de weg kon gaat de azu door naar een ander baasje.

Tags: