News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
687 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

björn


Geert

Een weekendje bezig geweest :





't is een kwestie van geduld........

Francois

wauw wat wordt ie prachtig!
gelukkig is ie bijna klaar, lijkt me aardig koud om met dit weer te werken!
Citroën AZU EDF/GDF 1968
Citroën CX 25 GTI 1984
Mercedes-Benz L406/28 (L319) 1965

Sjoerd

 :o
Prachtig!!!!!!
Nog een weekendje en rijden maar!

mctommi

Wow......een heuse 2CV4 erin !!! Goed werk !
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert



Achterzijde helemaal klaar .
Onder de NL plaat zit nog het oorspronkelijke ( eerste , hand geschilderde ) FR. nummer .
Morgen ga ik nieuwe banden en velgen ophalen en dan probeer ik zondag nog wat meer werk te doen.
Kan ik de motor, na revisie , meteen zo starten ( voor de eerste keer) of moet ik eerst een paar keer met de slinger de motor rond draaien i.v.m. de olie, die nu nog alleen in het carter zit?
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Eerst de motor met de slinger/of startmotor (bobine + draad los) een flink aantal slagen laten maken, evt de bougies eruit (gaat het wat makkelijker).
Succes!
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

Valérie

Geert: zit hier achter m'n schermpje mee te genieten !!
"Valérie" (AZU 250/1974) - "Otje" (HY 1981) - "Dikke Bertha" (BMW R75/5 1972) - "d' Eend" (2CV6-Special 1977) - "Simplex" (herenfiets uit 1948) -Modern Blik: Renault Kangoo 1999 (1e eigenaar)

CitroenAZU

Hier nog één!  Wordt prachtig Geert!
AZU 1970, (Belgische productie)
AK400 LAAG 1974 (Belgische productie)
Méhari 1976
Ami 8 Service Tolée 1977
2cvSpécial (zdz) 1978
2cv AZ 1969
NDP 350 1966
NYDP 450 1967

mctommi

Quote from: engbokho on November 16, 2012, 20:25:55 PM
Eerst de motor met de slinger/of startmotor (bobine + draad los) een flink aantal slagen laten maken, evt de bougies eruit (gaat het wat makkelijker).
Succes!
Na handslingeren met de startmotor laten ronddraaien met ontkoppelde bobine is me ooit aangeraden. En wat olie door de bougiegaten in de cilinders toevoegen.
Bij mijn posteend mocht het niet baten, die sloeg vast, maar had dan ook 14 jaar stil gestaan. In dat geval; spruitstuk eraf en schoon kloppen (roest van binnen). cilinders van binnen schoonmaken, gelijk nieuwe brilrubbers en spruitstukpakkingen monteren.......zou voldoende moeten zijn. Volgende keer beter.........
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Met nieuwe banden en velgen zie ie er nog beter uit, helaas had de eendenmeneer niet genoeg wielbouten, dus maar even de oude erop geschroefd. Even ergens anders nog een paar bestellen.
En een nieuwe uitlaat en ruitenwisserasjes en verwarmingsbuizen en een nieuwe accu, dan heb ik alles zo'n beetje gehad.
Eigenlijk heb ik heel érg veel vernieuwd en ik vraag me af en toe af of ik het niet overdreven heb. Van de andere kant zal ik , naar ik aanneem, de komende tijd weinig problemen kunnen verwachten. ( hoop ik) .
Overgerestaureerd? Misschien, maar ik denk dat ie nu bedrijfszeker is en nog lang mee kan.
Die AU uit 1953 van Ruimzicht  is wel leuk als volgende project, maar die komt  te vroeg, over een maand of wat zou ik wel weer opnieuw willen beginnen, zodra deze AZu helemaal 100% loopt en ik er helemaal klaar mee ben.

En dat ben ik denk ik voorlopig nog niet, de lak moet straks nog gepolijst worden, de binnenkant van de bak wil ik nog voorzien van hout , evt . vloerbedekking of zo iets en de motor moet nog goed lopen.
Morgen wil ik hem starten. Spannend !
't is een kwestie van geduld........

engbokho

Johan wil m vast wel voor je vasthouden hoor Geert. Als je een tientje aanbetaald is ie voor jou...
Maar eerst willen we je zien rijden in je prachtige blauwe gebakje! ;D
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

siemenazu

je hebt nooit projecten genoeg hoor! ;D ;D ;D ;D ;D
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

Dat zou IK niet durven zeggen............... ;D
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Quote from: siemenazu on November 17, 2012, 19:43:45 PM
je hebt nooit projecten genoeg hoor! ;D ;D ;D ;D ;D

Het moet leuk blijven natuurlijk.

1953 is mijn geboorte jaar , daarvan zoek ik eigenlijk het volgende project , maar eerst moet deze klaar .

Geen besteller, maar even om te lachen :
http://www.leboncoin.fr/voitures/394493659.htm?ca=12_s
Volgens mij heb ik een bril nodig als ik de prijs bekijk.


Een tientje aanbetalen ?  
Ik weet niet of mijn vrouw de overige € 1990,= wil betalen  :)
Misschien als ik braaf ben als cadeau voor mijn verjaardag. :-*
't is een kwestie van geduld........

Tags: