News:

17-19 september 2021 de 22e int. Besteleendenmeeting in Leersum!

Main Menu
353 Guests, 0 Users

BE-73-10 / 7-VGZ-39

Started by CitroenAZU, March 24, 2010, 22:44:43 PM

Previous topic - Next topic

Geert

#120
Nieuwe afdekplaat ontvangen, maar heb de oude laten zitten.
Met de rand ertegen gelast zie je het niet meer. en behalve ik weet niemand het  ;)
Ik heb  begrepen dat hij de gewijzigde maten van de afdekplaat heeft genoteerd, dus is dat in de toekomst geen probleem meer .



De linker achterzijde is nu ook klaar :



Nu nog wat kleinigheden lassen , dan gaat de koets van het chassis af en op de kop, of zij .
Ik heb van mijn buurman , die een handel in gebruikte meubels heeft , een paar matrassen gekregen om de koets op te leggen. Dat lijkt me beter dan oude autobanden.
Als ik dan nog moet lassen maak ik de matrassen gewoon goed nat, dan kan het geen kwaad met brand .


't is een kwestie van geduld........

engbokho

Geweldig hoor, ga zo door! :)
Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

jornmetten

#122
Pas op met matrassen!

Het schuim is doorgaans erg brandbaar en moeilijk te blussen. een paar hete lasspetters en je hebt een probleem!
Beetje natmaken, wordt het alleen maar heel vies van..
Zou te zonde zijn toch?
Zeker nu het weer een pracht bestel wordt..


Geert

Quote from: jornmetten on January 16, 2012, 22:06:49 PM
Pas op met matrassen!

Het schuim is doorgaans erg brandbaar en moeilijk te blussen. een paar hete lasspetters en je hebt een probleem!
Beetje natmaken, wordt het alleen maar heel vies van..
Zou te zonde zijn toch?
Zeker nu het weer een pracht bestel wordt..


Dan zoek ik een andere oplossing!
't is een kwestie van geduld........

AC432

zet hem op de achterkant
dat heb ik ook gedaan en was helemaal geen probleem op een paar houten balken ofzo!

Geert

#125
Quote from: AC432 on January 21, 2012, 15:41:56 PM
zet hem op de achterkant
dat heb ik ook gedaan en was helemaal geen probleem op een paar houten balken ofzo!

Gaat niet, plafond te laag.
Maar ik heb al een ander idee...

Vandaag nog even een paar dingen willen af lassen zodat de koets van het chassis kon...
Halverwege.... : Gas op !
Maandag even nieuw halen en dan verder .
't is een kwestie van geduld........

Geert

VORSTVERLET ,ik kan niet verder aan de eend! :(
't is een kwestie van geduld........

siemenazu

hier het zelfde probleem verdorie!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

engbokho

Bij de garage ook, geen kachel, geen water en geen perslucht... >:(
Dus ijsvrij en lekker schaatsen  ;D

Ooit: Azu-B 1971, Azu 1962, Azu 1960

jornmetten

Het is veels te koud buiten idd.

Dus lekker in de woonkamer bij de houtkachel aan mijn motor werken :)
Ik had een paar weken geleden al wat monteer en schoonmaakwerk voorbereid voor als het koud zou worden.
Geen vieze bende gewoon een beetje poetsen en schroeven.

Wordt vanzelf weer voorjaar..



Geert

Ik ben even wat aan het spuiten geweest met Gris Rose.Bumper, koplamp beugel ...
Maar nu vraag ik me af of de koplampen in 1974 ook gris rose waren, of dat ze mee gespoten waren in de kleur van de carrosserie  ?
Ik ben het even kwijt !
't is een kwestie van geduld........

MarcoAZU

Gris rose! Mijn vierkante koplampen zijn grijs! Ook 1974

siemenazu

precies, dit is veel mooier dan als je de koplampen weer blauw maakt!
azu beige
azu blauw
ak400 oranje

mctommi

Weet het niet precies wanneer koplampen van de besteleend in carrosseriekleuren waren uitgevoerd......
Mijn AZU 1971 kocht ik als "wrak" en was onverziekt, die had rode koplamphuizen in de carrosseriekleur. Misschien ligt het ook aan de fabriek van herkomst ?
Maar ik ben het met Siemen eens; grijze koplamphuizen vind ik ook mooier staan.
Na 32 jaar verzamelen nog in het bezit van Spaanse AK 350 1970, Spaanse AK 400 1975 (met reclame) en Franse posteend van 1977.

Geert

Volgens Jeroen Cats zouden de velgen van een besteleend van 1974  Gris Rose AC 140 moeten zijn, maar mijn velgen en koplampen zijn ( waren)  Gris Rose AC 136
Hoe kan dat ? Overjarig spul gemonteerd in de fabriek?

Ik heb trouwens nu de koplampen, koplamp-beugel en de bumper-hoorntjes AC 140 gespoten en dat vind ik een mooiere kleur dan AC 136.

Ik twijfel echter nog aan de kleur van de koplampen , AC 140 Gris Rose, of AC 639 Blue Lagune , zoals de carrosserie wordt.

Oude foto van mijn AZU van Le Bon Coin ( let op de koplampen , bumper en velgen):




Uploaded with ImageShack.us
't is een kwestie van geduld........

Tags: