Type: Azu
Chassisnr: 651027
Kenteken: 502EL07
Bouwjaar: 1960
Kleur: blauwachtig grijs van grijsachtig blauw
Herkomst: Frankrijk
Rijdend: Als ik 'm DUW
Bijzonderheden: in restauratie (helaas al jaren, maar Hij staat nu weer binnen)
Foto's:
(http://www.dancingferrets.nl/image/Diversen/AZU/DSCF0506.jpg)
Tja, wat heb ik er in al die jaren aan gedaan?
Begonnen met de verroeste delen te vervangen. De koets met betonijzer middels driehoeken verstevigd, zodat de bodemplaten en dorpels eruit konden. Dat gedaan en ook de voorste kokerbalk is verwijderd. Inmiddels heb ik een nieuw gezet exemplaar liggen, maar mijn lasapparaat is van die kwaliteit dat het meer een snijbrander is op het oude plaatwerk. Het inlassen van de dorpels leek daardoor meer op vastspetteren met ijzer. Omdat dat alleen maar ellende in de toekomst brengt, ben ik daar maar mee gestopt. Eerst maar een beter lasapparaat.
Tijdens de versnellingsbakdagen van de 2cvkitcarclub is de versnellingsbak gereviseerd.
Wie droomt daar nou niet van? Op zolder in een schuur een oude auto te vinden.
Nou, ik niet meer, want ik hoef de trap maar op en daar staat hij:
(http://www.dancingferrets.nl/image/Diversen/AZU/DSCF2455.jpg)
(http://www.dancingferrets.nl/image/Diversen/AZU/DSCF2456.jpg)
(http://www.dancingferrets.nl/image/Diversen/AZU/DSCF2457.jpg)
Het originele kenteken
(http://www.dancingferrets.nl/image/Diversen/AZU/DSCF2458.jpg)
Motoren en nog eens motoren
(http://www.dancingferrets.nl/image/Diversen/AZU/DSCF2459.jpg)
(http://www.dancingferrets.nl/image/Diversen/AZU/DSCF2460.jpg)
Gereviseerde bak
(http://www.dancingferrets.nl/image/Diversen/AZU/DSCF2461.jpg)
Een Glacauto !!!!!!!!!!! Zeer zeldaam, niet dichtlassen hè, dat lange zijraam.....hoop werk maar zeer zeldzaam, heb ergens een folder van Glacauto....firma die nieuwe besteleenden ombouwde nabij de originele fabriek van 2CV, diverse opties o.a. een opklapbare achterbank, voor de kinderen !
Nee, ben je mal!
Als je die folder kunt inscannen, dan graag.
Quote from: Timo on September 20, 2009, 12:32:48 PM
Nee, ben je mal!
Als je die folder kunt inscannen, dan graag.
Dan zal ik hem om te beginnen moeten VINDEN !!! Was een A4'tje met voor- en achterzijde bedrukt overigens. Ooit eens op een beurs gescoord 20 jaar terug of zo.
Folder nog niet gevonden....WEL de dia van de plusminus1966 AZU Glacauto op het schoolplein van een technische school in Parijs aan de Avenue Jean Jaures....gevonden in 1986.....helaas was ik toen nog wat verlegen en sprak een weinig Frans......anders was ik er wel op af gegaan, zou graag deze versie Glacauto bezitten. Achterband halfzacht dus ongetwijfeld buiten gebruik. In een nette staat 20 jaar oud....slechts één keer later zo'n zijraam gezien in een AK350 in de Tarn, als ik verder zoek vind ik die dia ook nog weleens.
(http://www.tomschulte.nl/images/glacauto_paris.jpg)
Tof zeg,
Timo heb je zo'n zelfde zijruit of heb je er een uit 1 geheel, zoals bij een Belgische Weekend?
Aan het formaat van het "gat" in Timo's AZU te zien is het een lagere ruit en ik vermoed dan uit één stuk, maar laat je verbazen ;-) Heb ooit een losse ruit gezien op een beurs of meeting, die had géén schuifruitje maar alleen een groen strookje glas boven. Het was er maar één, als het een setje was geweest had ik ze wel gekocht !
Het is een hele ruit en aan twee kanten.
Tadaaaaaaaaaaaaaaaaa................
(http://www.tomschulte.nl/images/glacauto_folder_small.jpg)
(http://www.tomschulte.nl/images/glacauto_folder2_small.jpg)
Ooooh, schitterend.
Ik zal de ruiten morgen eens meten of ze echt 87x45cm zijn. Ze zijn in ieder geval wel een beetje gebogen aan de bovenkant.
Als je ze toch in je tengels hebt.....kijk eens even of er ergens Glacauto op staat !
En ja hoor, die maat komt redelijk overeen. Je hebt eigenlijk 3 maten, die van het gat, de ruit en de buitenkant van het rubber.
Alleen de voorste ruit bekeken, maar daar stond geen Glacauto op. Van de andere kant, de ruit is wel heel stoffig.
Is vaak heel slecht te zien. Meestal in de rechterhoek onderin. Behalve als je de ruitjes op zijn kop heb weggezet :-)
Voor de liefhebber (die tijd, ruimte en geld heeft) een spotgoedkope Glacauto AZU 1961 MET achterbankje !!!
Als ik geld en tijd en ruimte had ging ik hem gisteren halen, maar ja........
http://www.leboncoin.fr/vi/69832537.htm?ca=19_s (http://www.leboncoin.fr/vi/69832537.htm?ca=19_s)
Om u allen niet al te gretig te maken; het ding staat 1100 km van Rotterdam vandaan , dat is weer heel wat minder natuurlijk.... komt er een hoop geld bij voor het transport, dan wordt die 300 euro snel verdubbeld. Of nog erger als je over de péage gaat :(
Ja, maar ik vind dat ribbelneusje net ietsiepietsie leuker.
Google translate , tekst advertentie
2cv Minivan verkoopt nieuwe kap 1961 zelfmoord deuren, een kleine teller, maar compleet gerestaureerd, geeft stukken (vleugels, voor en achter deur, bar met vlaggenschip spoel 6 volt, Recoil, een nieuwe cilinderkop ect ...) board weer verplaatst, chassi goede staat, bezit een bankje aan de achterkant en schuifdeuren glas.
Kaart grijs normale prijs 300 euro mijn boerderij.
Gelukkig hebben we google translate!
Quote from: volkswouter on October 01, 2009, 16:50:53 PM
Google translate , tekst advertentie
2cv Minivan verkoopt nieuwe kap 1961 zelfmoord deuren, een kleine teller, maar compleet gerestaureerd, geeft stukken (vleugels, voor en achter deur, bar met vlaggenschip spoel 6 volt, Recoil, een nieuwe cilinderkop ect ...) board weer verplaatst, chassi goede staat, bezit een bankje aan de achterkant en schuifdeuren glas.
Kaart grijs normale prijs 300 euro mijn boerderij.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :P
P.S. In de franse text zitten ook wel een paar vauwtjes !
Zit ik net op de site van Cats te struinen, zie ik dat mijn chassisnummer ergens van 1961, oude motorkaptype is. En dat terwijl de orgacode toch echt december 1960 aangeeft.
Wat is daarin maatgevend?
December 1960 = modeljaar 1961 waarschijnlijk.
Nieuwe modeljaar is vanaf september.
Het is niet echt de orgacode, maar meer de code op het schutbord met maand en jaar. De eerste cijfers weet ik niet precies, maar de letter is een L (december) gevolgd door 60.
Dat die koets van december 1960 samenkomt met een chassis van +/- april 1961 verbaast mij eigenlijk.
Hoe was de werkwijze indertijd? Koetsen na het spuitwerk direct van een nummer voorzien en dan in opslag tot hij aan de beurt was? Ik kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen dat die koetsen zolang bleven staan, hoewel, first in first out geldt eigenlijk alleen voor aan bederf onderhevige produkten. De chassisnummers zijn er als een plaatje opgepopt, dus het zou kunnen.
Quote from: mctommi on October 01, 2009, 14:07:01 PM
Voor de liefhebber (die tijd, ruimte en geld heeft) een spotgoedkope Glacauto AZU 1961 MET achterbankje !!!
Als ik geld en tijd en ruimte had ging ik hem gisteren halen, maar ja........
Gelukkig voor mijn portemonnee en tijd en plek te weinig.......advertentie is eraf, dus zal wel verkocht zijn. Even in het achterhoofd houden, misschien zien we hem over een jaar of wat bij een meeting in Frankrijk rondrijden :)
Quote from: mctommi on September 22, 2009, 02:41:45 AM
Folder nog niet gevonden....WEL de dia van de plusminus1966 AZU Glacauto op het schoolplein van een technische school in Parijs aan de Avenue Jean Jaures....gevonden in 1986.....helaas was ik toen nog wat verlegen en sprak een weinig Frans......anders was ik er wel op af gegaan, zou graag deze versie Glacauto bezitten. Achterband halfzacht dus ongetwijfeld buiten gebruik. In een nette staat 20 jaar oud....slechts één keer later zo'n zijraam gezien in een AK350 in de Tarn, als ik verder zoek vind ik die dia ook nog weleens.
Wist niet tijdens welke vakantie ik die AK had gekiekt, dus het was moeilijk zoeken. Op de terugweg van de wereldmeeting in Portugal in 1987 blijkt het geweest te zijn.
(http://www.tomschulte.nl/images/autopics/AK_glacauto.jpg)
Kijk eens wat ik gevonden heb........een glacauto uitklapfolder met de bekende foto op de voorzijde;
http://www.citrobe.org/AZU0667.htm (http://www.citrobe.org/AZU0667.htm)
Gaaf zeg die Glacauto AK350! Mooi raam is dat.
Om het topic van Timo een beetje schoon te houden heb ik een Glacauto topic aangemaakt;
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=415.0
Quote from: CitroenAZU on October 08, 2009, 23:23:48 PM
Gaaf zeg die Glacauto AK350! Mooi raam is dat.
Om het topic van Timo een beetje schoon te houden heb ik een Glacauto topic aangemaakt;
http://www.citroenazu.nl/index.php?topic=415.0
Haha.....ja het was hier een beetje het Glacauto hoekje geworden ;)
Op mijn werk hadden ze nog een 380 lasapparaatje staan wat ze niet gebruikten.
Het ding schijnt nog goed te zijn.
Er wordt een klosje 0,6mm geregeld en een gasfles.
Heb ik wat te doen binnenkort!
Quote from: Timo on March 17, 2010, 20:51:48 PM
Op mijn werk hadden ze nog een 380 lasapparaatje staan wat ze niet gebruikten.
Het ding schijnt nog goed te zijn.
Er wordt een klosje 0,6mm geregeld en een gasfles.
Heb ik wat te doen binnenkort!
Oops, dat was alweer drie jaar geleden. Dat lasapparaatje stond dus niet voor niets in een hoekje te verstoffen. Tussen kerst en oud en nieuw mijzelf op een Cebora 165 getrakteerd en de eerste voorbereidingen getroffen. Een takeltje met loopkat aan de balklaag gemaakt, zodat ik of het lasapparaat bovenkrijg of de koets beneden. Vandaag een paar stukjes geoefend op roest. Valt niet mee, maar uiteindelijk ook niet tegen.
Maak je niet druk, ik heb auto's soms 25 jaar staan voor er IETS aan gebeurt :P
Binnenkort maar eens wat plaatwerkhamers regelen om reparatiedelen in model te kloppen. Zo zijn de staafjes van de grill behoorlijk gedeukt en verwrongen. Denk niet dat daar reparatieblik voor is. Ook een zetbankje regelen; dacht dat een vriend er nog eentje ongebruikt had staan. En ondertussen oefenen met lassen. BEM 2013 zal het niet worden, maar ik ga voor de 2014 versie. Zou een mooie mijlpaal zijn, 10 jaar na de oorspronkelijke planning.
"Keep on Ducking" !
Goed nieuws, succes Timo.
Vandaag een erg vriendelijke rdw meneer op de stoep en boven in de garage gehad. Er wordt een dossier aangelegd en als ik over een paar jaar (of volgend jaar als het een beetje wil vlotten) met de auto, een aankoopnota en wat onderliggende documenten waar het geboortejaar uitblijkt langs kom, dan doen ze er een apktje erbovenop en krijg ik een kenteken.
Ik ben helemaal gelukkig.
Heeft iemand Bart Boele nog onlangs gesproken? Van hem zou ik een aankoopnota moeten krijgen. Ik heb op diverse fora geen recente berichten meer van hem gevonden.
In het uiterste geval moet ik maar "postuum (?)" Een aankoopbewijs maken, maar prettiger is het als hij dat kan.
Edit: zojuist contact met Bart gehad per email.
Geweldig Timo! Heb je nu ook een Loodje aan de koets gekregen?
Staat er bij jou nog een "orga" code op het schutbord geschilderd ?? Dan kun je zo laten zien uit welk bouwjaar de auto is!!
Omdat er niets aan het chassis wijzigt, hoeft daar geen loodje aan. Verder moet er zoveel aan de koets vernieuwd worden, dat daar ook geen loodje aan hoefde. Een loodje zou alleen moeten als ik een extra chassis had liggen waar de boel op zou worden gebouwd.
Overigens hangt er wel een loodje aan de koets, maar die was niet van de rdw en errug oud.
Er staat een PC code op van de productiedatum van de koets. Het chassis zou volgens Cats van 1961 zijn.
Op dat oude loodje staat zeker PL?
Panhard Levassoir, de firma is overgenomen door Citroën om daar de besteleenden te laten bouwen.
Oh. Hoe zat dat? Was dat een merkteken om onderscheid te maken waar de koets werd gebouwd?
Mannen, ik heb jullie advies nodig.
Ik heb een kleine inventaris gemaakt van het plaatwerk wat er ingelast moet worden. Indertijd had ik al stangetjes tussen de A stijl, B stijl en het chassis gelast, om de koets en de maatvoering op zijn plaats te houden bij het vervangen van de bodemplaten en dorpels.
De bedoeling was om vanuit de dorpels en bodemplaten het bovenliggende staal te gaan vervangen. Het probleem waar ik toen al tegenaan liep, was dat het staal waar het nieuwe aan vast moest, eigenlijk meer roest dan staal was. Het lukte dan ook niet om de dorpel aan de paravan vast te lassen.
Wat er behalve de dorpels en bodemplaten nog meer moet worden vervangen, zijn de voetenbak, het schutbord en een deel van het voorruitframe.
Zoals ik het nu zie, denk ik dat ik vanaf de andere kant met gaan bouwen. Eerst de voetenbak, nieuwe paravans, schutbord, voorruitframe en dorpels/voetenbak samenstellen, en dan dat lassen aan de B stijl en het dak.
Dat nieuwe staal is redelijk maatvast; meer als de krokante koek.
Is dat volgens jullie ook de goede werkvolgorde?
Vanmiddag, nadat ik mij eindelijk kon losrukken achter de pc in de WARME kamer, afgereisd naar de zolder van de ZEER KOUDE garage.
Daar het plaatwerk wat al 10 jaar staat te verstoffen tevoorschijn gehaald en aan een nadere inspectie onderworpen. De eerste roest zat er al weer op. De voetenbak schoongemaakt om die met Fertan een voorbehandeling te geven en maar gelijk besloten om die eerst maar uitelkaar te halen. Puntlasjes uitgeboord, rechtgeklopt, geschuurd en in de fertan gezet.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/DSCF7541.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/DSCF7542.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/DSCF7544.JPG)
Kijk de start is gemaakt, mooi man!
Als ik het goed zie is dit nog een ouwe imitatie voetenbak van De Groothandel.
Zelf zou ik die eerlijk gezegd liever niet meer monteren. Die roesten zeer, zeer hard en de pasvorm is niet best.
Tegenwoordig koop je voor een paar tientjes een mooie voetenbak van zincor matriaal...Past ook goed en je hebt er op zeker langer plezier van...
Just my 2 cents...
Ik ben niet zo benauwd voor dat roesten; als dit alles is voor 10 jaar opslag in tochtende ruimtes, dan valt dat nog wel mee. Zeker met de tegenwoordige conserveringen maak ik mij daar geen zorgen over. De pasvorm vind ik een veel belangrijker item.
Hoe slecht past dit?
Daar moet ik Martijn groot gelijk in geven.
Die voetenbak is slechte imitatie, qua materiaal en pasvorm.
Die zincor voetenbak daarentegen is echt goed, en niet duur.
Ik zou deze die je nu hebt niet gebruiken.
Quote from: Hans 250 on February 24, 2013, 18:56:28 PM
Daar moet ik Martijn groot gelijk in geven.
Die voetenbak is slechte imitatie, qua materiaal en pasvorm.
Die zincor voetenbak daarentegen is echt goed, en niet duur.
Ik zou deze die je nu hebt niet gebruiken.
Zijn daar ook nog meerdere leveranciers in? Of meerdere distributeurs en 1 leverancier?
Ik zou hier eens kijken :
http://www.dgautomaterialen.com/default.aspx
Quote from: Geert on February 24, 2013, 21:10:28 PM
Ik zou hier eens kijken :
http://www.dgautomaterialen.com/default.aspx
Is dat een goede pasvorm? Ik meen dat er in het verleden nogal werd afgegeven op De Graaf vanwege de slechte pasvorm. Kan zijn dat het in de loop der tijd verbeterd is; ben er een tijdje tussenuit geweest.
Meeste spul wat ik heb besteld bij de Eendenwacht kwam van Carfix...
Maar ook de Graaf levert tegenwoordig goede kwaliteit (naast de oude rommel)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=454093114659470&set=pcb.454093171326131&type=1&relevant_count=1
Wie feestboek heeft, kan het verhaal een beetje volgen.
Ooit als ik meer pc-tijd heb zal ik hier wel wat foto's plaatsen.
Met een takel het schutbord optakelen? ??? Als dat niet arbo-technisch verantwoord genoemd mag worden,, ;D
Leuk werkje omdat weer aan elkaar te krijgen..
Quote from: Timo on March 11, 2013, 07:40:01 AM
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=454093114659470&set=pcb.454093171326131&type=1&relevant_count=1
Wie feestboek heeft, kan het verhaal een beetje volgen.
Ooit als ik meer pc-tijd heb zal ik hier wel wat foto's plaatsen.
Lang leve Feestboek, zweefteef.....hoop werk zeg.........Glaçauto zijramen ????? Flinke uitdaging ! Succes ermee :)
QuoteIk zou hier eens kijken :http://www.dgautomaterialen.com/default.aspx
Heb daar óók al m'n "nieuw spul" vandaan gehaald en heb (nog steeds) géén klachten ... (afgezien van een paar puntlasjes van de verstevigingsrib onder één van de vloerplaatjes: waren niet "dóór"-gelast, maar neem aan dat dat een exceptie is ...). De "pas-vorm" van voetenbak en vloerplaten klopte in ieder geval wèl !
Vanavond het schutbord op zijn plaats gezet, de dakrand op maat geslepen en de deurtjes afgehangen. Deurtjes sluiten als een tiet! Morgen eerst maar alles tegen verschuiven borgen en mij dan over de dorpels buigen. Dan is de brug wel lekker; alles op werkhoogte.
Zonder brug wil ik ook niet meer......puntjes doen staand.....mijn rug is er blij mee, helaas is mijn brug 1200 km verderop....ach.......
Quote from: mctommi on March 12, 2013, 01:10:20 AM
Zonder brug wil ik ook niet meer......puntjes doen staand.....mijn rug is er blij mee, helaas is mijn brug 1200 km verderop....ach.......
Als je dat nou een beetje uitkient, kun je tussen de beurten 2600 km rijden.
Dorpels ingelast, bodemplaten ingelast, koets van chassis gescheiden, plaatwerk linksachter gedemonteerd, achterbalkje begin gemaakt met demontage.... Arbeidzaam dagje.
Dat nieuwe plaatwerk heeft een vlakke smalle ribbel, niet zo mooi hoog als origineel. Heeft er al eens iemand een poging tot blikwerken gedaan en de ribbels extra verhoogd? Stel mij zo voor dat als je een stukje pijp hebt met de juiste ronding, je er zo een extra bolling inhamert.
Het moest er toch een keer van komen (foto's plaatsen):
De Azu had ik al jaren, maar geen goede hulpmiddelen om de boel aan te pakken.
Eerst heb ik een lasapparaat aangeschaft en daarmee een loopkatligger gelast voor een 500 kg takeltje
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/takel1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/takel2.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/takel3.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/takel4.JPG)
Bij de EEEC een schutbord gescoord:
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/schutbord1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/schutbord2.JPG)
Daar moest wat reparatiewerk aan verricht worden:
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/parafanoud.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/parafanoud1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/parafanoud2.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/parafanklaar.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/parafan0.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/parafan1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/parafan2.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/parafan3.JPG)
Ook de rechterbovenhoek bovenn het raam had aandacht nodig:
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/hoekrep1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/hoekrep2.JPG)
De voetenbak met schutbord uitgelijnd op het chassis met de deuren ingehangen:
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/voetenbak.JPG)
Nou,. dat begint goed !
Succes.
Ik zat er al een tijdje op te broeden, op die vlakke smalle ribbel, maar ik ben er nu uit denk ik. Twee opties: ten eerste is om de rand van de vlakke ribbel af te slijpen en die aan de smalle hoge originele plaat te lassen. Maar dan ben ik afhankelijk van de dikte (of liever de dunte) van het oude plaatwerk. En of ik dat netjes als stuiklas aan elkaar krijg, daar heb ik mijn twijfels over.
Een tweede optie is de vlakke smalle ribbel hoger maken door hem in een malletje na te vormen.
Een tijd heb ik daarover zitten piekeren, wat ik als tegenmal kan gebruiken dat die vorm heeft. En nou ben ik eruit. Ik ben best wel handig met polyester en ik maak van het oude plaatwerk een mal waar ik het nieuwe plaatwerk in model ga timmeren.
Ik had dus het schutbord geprepareerd om die aan de koets te plakken. Maar de auto stond nog boven. Toen bleek het takeltje in samenhang met de poetsbrug bijzonder gemakkelijk.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/dakzak1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/dakzak2.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/dakzak3.JPG)
En als je dan een takeltje hebt, dan is die ook handig om de boel op zijn plaats te houden.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/ergonomie1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/ergonomie2.JPG)
Het dak vastgelast
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/dakvast1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/dakvast2.JPG)
en de dorpels en bodemplaten ingelast.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/dorpel1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/dorpel2.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/dorpel3.JPG)
Toen kon de koets en chassis worden gescheiden.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/echtscheiding.JPG)
Wat heb je voor merkwaardig plaatwerk gekocht Timo ???????
Quote from: mctommi on March 21, 2013, 23:11:14 PM
Wat heb je voor merkwaardig plaatwerk gekocht Timo ???????
hoe bedoeluh?
Vanavond een sponning voor de deur gebogen. Resultaat valt mij niet tegen. Staal is wat dikker als origineel, want dat krijg ik niet dichtgelast.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/sponning1.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/sponning2.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/sponning3.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/sponning4.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/sponning5.JPG)
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/sponning6.JPG)
Quote from: Timo on March 21, 2013, 23:23:33 PM
Quote from: mctommi on March 21, 2013, 23:11:14 PM
Wat heb je voor merkwaardig plaatwerk gekocht Timo ???????
hoe bedoeluh?
Nou je zegt dat de ribbels niet OK zijn ! Ik hoor weleens dat de pasvorm van (imitatie) schermen, reservewielkleppen en tankpanelen niet super is, maar als je de ribbels moet gaat veranderen lijkt me dat er iets merkwaardigs aan de hand is :(
Quote from: mctommi on March 22, 2013, 01:03:30 AM
Quote from: Timo on March 21, 2013, 23:23:33 PM
Quote from: mctommi on March 21, 2013, 23:11:14 PM
Wat heb je voor merkwaardig plaatwerk gekocht Timo ???????
hoe bedoeluh?
Nou je zegt dat de ribbels niet OK zijn ! Ik hoor weleens dat de pasvorm van (imitatie) schermen, reservewielkleppen en tankpanelen niet super is, maar als je de ribbels moet gaat veranderen lijkt me dat er iets merkwaardigs aan de hand is :(
Het is algemeen bekend dat de reparatiedelen een minder hoge ribbel hebben. Een van de redenen dat origineel zo gewild is. Let er maar eens op als je een restaratieauto tegenkomt.
Timo,
heb je nog het oude imitatieribbel plaatwerk met die zwarte transportlak?
Zo ja, dan zou ik ook dit op Marktplaats zetten en nieuw zincor plaatwerk kopen met betere ribbels en pasvorm.
Het probleem van die oude schermen, tankkleppen en reservewielklepjes is dat dat super snel roest hoe je het ook behandeld.
Dat nieuwe zincorspul is minder duur dan die ouwe imitatie rommel en je heb er nu minder werk aan en al helemaal in de toekomst!
Maar goed bezig hoor, er komt weer model in de AZU :-)
Ja, dat heb ik nog. Tjonge, dat er in de loop der tijd toch nog geinvesterd is in nieuwe mallen. Ik ga een ander ongelukkig maken met die ouwe zooi. Bedankt!
Dat zal je een hoop monnikenwerk schelen, Timo ;)
P.S. Ik ben nou eenmaal een verwend nest; heb vele jaren geleden alles nog NOS kunnen kopen bij diverse personen en garagebedrijven......heb éénmaal een imi scherm RA op een AK400 gelast en toen paste het tankschot er nog nauwelijks op, arrrggghhh......
Ben nou een beetje aan het rondkijken, maar zit er nou nog verschil in de ribbel van een azu en een ak350? Die van de ak lijkt we hoger? (Brons2cvparts).
Nou dat is volgens mij niet het geval hoor........het is mij nooit opgevallen.......
Het U-tje bij de achterkant is ook enigszins gaar.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u1.JPG)
Een nieuw stukje blik
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u2.JPG)
Klemmen op de werkbank
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u3.JPG)
en omkloppen.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u4.JPG)
Met 2 plaatjes van 6 mm het tegenrandje vormen.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u5.JPG)
Helft van het U-tje klaar.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u6.JPG)
Een kokertje uit aluminium heeft exact de goede maat.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u7.JPG)
Vastklemmen en omhoog tikken.
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u8.JPG)
Contrarandje vormen 1
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u9.JPG)
Contrarandje vormen 2
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u10.JPG)
Nieuw U-tje
(http://www.dancingferrets.nl/images/Timo/u11.JPG)
100 punten :)
Ik heb de veerpotten gedemonteerd en nieuw oud spul bij het magazijn opgehaald. Nou zit er een merkje in de pot (av) van voor. Dat snap ik. Dat heeft te maken met de lengte van de trekstang. Alleen heb ik er niet op gelet of de korte veerstang nou voor zit, of de lange. Als ik het merkje eerder had gezien, had ik er vast wel op gelet. Wie maakt mij wijs?
Misschien staat het in het onderdelenboek, ik ga voor je kijken :-) Nu niet thuis, dus even geduld AUB.....
(P.S. AV staat ook voor; à vendre.....te koop dus, hahaha)
Het is een beetje stil in dit topic, mijn verontschuldigingen hiervoor.
Ik ben al een heel stuk verder als dit, de koets is al bijna klaar, het chassis is gerepareerd en staat in de verf. Te zijner tijd zal ik de foto's hiervan plaatsen.
In verband met prive omstandigheden woon ik voorlopig niet thuis. Ik vind mijn vrouw niet meer aardig. En om dan in de garage evengoed te gaan klussen...Nee, nu even niet. Mijn deadline het derde lustrum met de azu bezoeken zal ik dan ook wel niet halen.
Volgend jaar weer een BEM. Misschien dan wel.
Succes met de restauratie van je besteller maar, veel belangrijker nu, vooral sterkte met de aanpak van je problemen in de privésfeer Timo!
groet
Dirk D
Ai da's vervelend Timo! Sterkte de komende tijd man!